סדרת הרצאות – אינגמר ברגמן; ראי קולנועי אל נפש האדם- התחלת המודרניזם הקולנועי עם פרופ’ ענר פרמינגר

לכל ידידנו היקרים, שוחרי התרבות,
אנחנו מזמינים אותכם לסדרת הרצאות חדשה, מרתקת ועשירה על אינגמר ברגמן, שתינתן ע”י פרופ’ ענר פרמינגר, יוצר קולנוע עצמאי, מרצה וחוקר אקדמי.
על הסדרה:
אינגמר ברגמן (1918 – 2007) הגדיר מחדש את אמנות הקולנוע אחרי מלחמת העולם השנייה והיה לאחד ממעצבי המודרניזם בקולנוע במחצית השנייה של המאה העשרים. הוא היה במאי חדשן ופורץ דרך במשך ארבעים שנה, בהן פתח, באמצעות הקולנוע, צוהר אל מצבו של האדם במציאות אבסורדית, מנוכרת וחסרת וודאות. הוא הפך לסמל הקולנוע האישי-אמנותי, שביטא את עולמו הפנימי והאינטימי. נציץ לתוך עולמו בסדרה של שלוש הרצאות דרך קטעים מסרטיו המשפיעים שנצרבו כאייקונים תרבותיים.
פרופ’ פרמינגר הוא מפיק, תסריטאי ובמאי סרטים עלילתיים ותיעודיים מאז 1986. חבר האקדמיה האירופאית לקולנוע EFA מאז 2005. זוכה פרס ליוצר ירושלמי 2017 על תרומה לתעשיית הקולנוע ולחיי התרבות בעיר, מטעם המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ירושלים; פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה- 34, ירושלים ואיגוד יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בירושלים.
הרצאה מס’ 1
יום שלישי 22 בדצמבר בשעה 19:00
‘פרסונה’ ו’תותי בר’; סרטי מסע – בין הפנים האנושיות, התאטרון והחלום
פרסונה, 1966 -שתיים שהן אחת; פנים שותקות, פנים מדברות.
תותי בר, 1957, הקולנוע כחלום; התודעה צוללת לנבכי התת-מודע בהתמודדות עם המוות.
הרצאה מס’ 2
יום שלישי 29 בדצמבר בשעה 19:00
הבית – בין מקלט לכלא, לנוכח שתיקתו של אלוהים
סרטי מסע, משחק בין לוח השח לבמת התאטרון הנודד – העבר רודף והמוות ממתין בעתיד: שעת הזאבים, 1967; החותם השביעי, 1957; מבעד לזכוכית האפלה, 1962.
הרצאה מס’ 3
יום שלישי 5 בינואר בשעה 19:00
סצנות מחיי נישואין – ייצוג קולנועי חדשני לזוגיות
אי-אפשר ביחד ואי-אפשר לחוד; מסע מן העצמי אל הזולת וחזרה אל העצמי:
תשוקה, 1969; הלילה העירום/נסורת ונצנצים, 1953.
לפרטים נוספים נא ללחוץ כאן